fbpx
Close

Millisesse konteksti mahub sport aastal 2023?

Avatar
Foto: Pixabay

Spordivõistlused on üritused, kus paljud inimesed tulevad vaatama ja oma lemmikmeeskondi rõõmustama. Üksteise vastu mängib kaks meeskonda ja mõned meeskonnad võidavad, samas kui teised võivad kõiki üllatada.

Kuna e-sport muutub populaarsemaks ja Eesti tahab maailmas hästi hakkama saada, on neil mõttekas mõelda e-spordi turniiridest kui spordivõistlustest, mitte ainult õnnemängudest. Seega online kasiinod on üks võimalus espordiga lähemalt tutvust teha.

Kujutage ette, kui suurel staadionil sportimise asemel mängiksid inimesed arvutimänge spetsiaalses mängukohas. Ja selle asemel, et visata pika pulgaga, kasutasid nad väikest seadet, mida nimetatakse arvutihiireks. Arvutimängude mängimist võistlustel, kus seda vaadatakse või näidatakse internetis või teles, nimetatakse e-spordiks. See on nagu tõeline sport ja mõnda mängijat peetakse isegi sportlasteks. Olümpia eest vastutavad inimesed arvavad, et videomängud võiksid olla sport, kui mängijad harjutavad ja valmistuvad võistlusteks täpselt nagu sportlased. Kuid nad pole veel öelnud jah-sõna videomängudele olümpiamängudel. 

Mida varjupool endas peidab?

Aga Eestis on e-spordiga mõned olulised probleemid, mis tuleb selgeks teha, enne kui see olümpiamängude osaks saab. Suurim probleem on selles, et reeglite kehtestajad pole otsustanud, kas e-sport on sport või õnnemäng. Õnnemäng on mäng, kus peate mängimiseks millelegi panustama ja võite õnne põhjal võita või kaotada. Mõne mängu osa otsustab õnn, näiteks mündi viskamine või täringu viskamine. Juhus viitab e-spordis arvutimängu teatud aspektide juhuslikkusele või ettearvamatusele. See on nagu spetsiaalne arvutiprogramm, mis otsustab, kui juhuslikud või mitte juhuslikud asjad mängus juhtuvad. Seda programmi nimetatakse pRNG-ks ja see aitab muuta mängu mängijate jaoks õiglasemaks ja põnevamaks. 

Mõnikord, kui mängus on asjad juhuslikult määratud, võib seda näha osana mängu hästi mängimiseks vajalikest oskustest ja pingutusest. Juhuslike arvude generaatori (RNG) algoritme kasutatakse paljudes arvutimängudes, et teatud asjad juhtuksid juhuslikult. See võib olla näiteks koht, kus tegelane ilmub või kui palju kahju ta teeb. 

Kuid mõned inimesed vaidlevad vastu, kas need algoritmid mõjutavad mängu tulemust või on need vaid tehnilised üksikasjad. Erinevatel ekspertidel on selle kohta erinevad arvamused ja selget vastust pole. Kui e-spordi mängimist nähakse hasartmänguna, siis tuleb mõelda, kes võiksid olla e-sportlased. E-sportlaste tippsportlased, nagu soomlanna Joona “Serral” Sotala ja Robin “ropz” Kool, kes on mängus tõeliselt osavad, ei saaks kasiinosse minna ega internetis panustada, sest nad pole piisavalt vanad. See tähendaks ka seda, et osaleda ei saaks ka paljud teised vahvad e-sportlased. Kui e-sporti käsitletaks samamoodi kui tavalisi spordivõistlusi, aitaks see vastata varem mainitud küsimustele. Tavalistel spordivõistlustel, kuigi inimesed saavad neile panustada ja tulemus võib olla juhuslik, ei peeta neid hasartmängudeks. Näiteks kui kaks sõpruskonda otsustavad mängus omavahel võistelda ja igaüks panustab auhinnale raha, poleks neil selleks eriluba vaja.

Mis on elektrooniline sport?

Esports, mis tähistab elektroonilist sporti, on see, kui inimesed või meeskonnad võistlevad üksteisega arvutimängudes. Kuid see pole ainult mängude mängimine. Esport on muutunud tõeliselt populaarseks meelelahutusvormiks, mis hõlmab selliseid asju nagu turniiride korraldamine, mängude näitamine võrgus, mängude panustamine ja fännidega rääkimine. Esports on mängumaailmas palju muutnud. See on muutnud mängude vaatamise põnevamaks, sest paljud inimesed üle kogu maailma näevad oma lemmikmängijaid või -meeskondi üksteise vastu mängimas. See on loonud inimestele ka uusi rahateenimisviise, nagu suurte turniiride korraldamine, mängijate toetamine, meeskondade omamine ja isegi mängudele panustamine. 

Esport on muutnud seda, kuidas inimesed televiisorist mänge vaatavad ja naudivad. Tavaliselt näitavad suured telekanalid traditsioonilisi spordialasid, kuid esporti näidatakse enamasti voogesitusplatvormidel, nagu Twitch ja YouTube. Need platvormid võimaldavad mängijatel oma mänge otseülekandes näidata ja vaatavate inimestega rääkida, mis muudab kogemuse kõigi jaoks lõbusamaks ja põnevamaks. 

Esports on spordiala, mis erineb traditsioonilisest spordist, kuna see ei vaja tugevaid lihaseid ega kiiret jooksmist. Selle asemel keskendutakse hoolikalt mõtlemisele, koostööle, organiseeritusele ja mitte kergesti alla andmisele. Esports on loonud uue grupi “sportlasi”, kes teenivad raha mängude mängimisega, ja see on muutnud spordi hulka arvutite ja muude elektrooniliste seadmete mängimise. 

Esport ei ole lihtsalt lõbus mäng, see aitab lastel ka koolis olulisi asju õppida. Mõnes koolis on spetsiaalsed programmid, kus õpilased saavad õppida e-sporti mängima ja õppida ka selliseid oskusi nagu meeskonnatöö, nutikate plaanide tegemine ja suurte projektide juhtimine. Ja kui nad saavad e-spordis väga heaks, võivad nad isegi võita stipendiume ja auhindu, mis tähendab, et inimesed arvavad, et see on tõeline töö, mida nad saavad suureks saades teha.

Mida tulevik toob?

Tulevikus võiksid videomänguvõistlused muutuda veelgi suuremaks ja saada osa muudest toredatest asjadest. Näiteks võivad nad korraldada neid võistlusi väga suurtes kohtades, kus nad tavaliselt spordivad või näitavad. Samuti võivad tavalised spordimeeskonnad töötada koos videomängude võistlustega. Ja võib-olla on uusi lõbutsemisviise, mis segavad videomänge virtuaalreaalsuse ja muu laheda tehnoloogiaga. Kuna eSport muutub järjest suuremaks ja populaarsemaks, hakkavad kehtima reeglid ja organisatsioonid, kes vastutavad selle eest, et kõik oleks aus ja turvaline. Nad hoolitsevad selle eest, et mängijaid koheldaks hästi, et hasartmängud oleksid reguleeritud ja et e-spordi juhtimiseks oleksid reeglid.

Tulevikus muutub videomängude võistlemine organiseeritumaks ja tõsisemaks. Praegu on see veel uus asi ja mitte väga organiseeritud, kuid tulevikus on liigad, meeskonnad ja rühmad, mis aitavad mängijatel paremaks saada ja nende eest hoolitsevad. Espordi mõju meelelahutustööstusele on juba märkimisväärne, kuid see on alles algus. 

Esports on näidanud, et mängud on midagi enamat kui lihtsalt lõbus ajaviide need on võimsad meelelahutusvahendid, mis võivad inimesi kokku tuua, luua uusi kogukondi ja mõjutada meie kultuuri. Espordi kasv ja areng on kindlasti üks suurimaid trende, mida meelelahutustööstuses jälgida.

scroll to top